Nov 5, 2011

Tips Blogger

Hari ni aku mau share tips3 kpd blogger mtcm aku . terutama yg baru laa . tips ni aku jmpa enta d mna atau blog sepa , tp hny separuh yg aku ingat . tp bkn aku copy bulat3 oke ? besides , lama sda aku jmpa nih tp bru tpkir mw share . andd inilaa yg aku praktikkan dlm khdpn aku b’blogger . jd aku share yg aku ingat seja k ?

LAGU
Pemilihan lagu harusla berhati-hati . jgn membingitkan telinga para readers . mmg la lagu favourite kta kn , tp spa mw lawat kita klu lagu mnyakitkan telinga . andd pastikan player kmu blh d pause / stop ataupun ada butang mute . klu tda , silap3 ari bln , [X] la jwpnya .

SIKAP PEMILIK BLOGGER
Haa . ni prlu sgt d titik beratkan . jgn pntingkan diri sendiri . jgn sesekali ada pkataan THIS IS MINE , IF YOU DON’T LIKE , YOU CAN GET OUT FROM HERE dann yg sewaktu dgnnya . hello ? klu mtcm tuh bgus kmu buat blog yg private pny kn ? btl nda ? hehe . klu nda pun , beli laa buku d supermarket hrga 3rnggit stengah utk d jdikan diary . haa , yg tuh grenti tda spa suka atau tida , malah urg tau pn tida . btl ? yes . haha . so , just pdm laa sblm readers tkn [X] . sng jaa tuh .

BACKGROUND
Waduh3 . background nya jgn emo3 dong . jgn laa smpai tida nmpk tulisan entri smpai readers tpksa highlight txt tuh utk d bca . klu readers tuh sda sasak , nahh , [X] laa jwpnyaa yah (:

Sekian tips yg aku ingat . lebi syok klu pasang radio yg popular d Malaysia dlm blog kn ? mtcm3 lagu ada , andd ada button utk kurgkan volume lg . hee (;

No comments:

Post a Comment